قیمت کاشی و ملات ضد اسید | آجر و سرامیک صنعتی | کف آزمایشگاه

قیمت کاشی و ملات ضد اسید | آجر و سرامیک صنعتی | کف آزمایشگاه

امروزه در صنعت (آزمایشکاه کارگاه و انبار)، کاشی سرامیک ملات بندکشی صنعتی ضد اسید کاربرد زیادی دارد. کارخانجات مختلف از جمله مرجان ، بارسیس ، البرز و تکسرام تولیداتی با قیمت متفاوت دارند.

کاشی ضد اسید و قلیای صنعتی دارای پوشش هایی با طول عمر زیاد و مقاوم در برابر شرایط بسیار خورنده شیمیایی، دماهای بالا، ضربات مکانیکی و سایش می باشند. این سرامیک ها هم چنین دارای مقاومت فشاری چند برابر بتن تقویت شده هستند. علاوه بر این، وجود خاصیت ضد لغزش در بعضی از این سرامیک ها باعث افزایش ایمنی کارکنان و پایین آمدن احتمال کاهش بازدهی به دلیل وقوع سانحه می شود.

اما در فضاهایی که امکان وجود عوامل کثیف کننده و آلوده کننده محیط وجود دارد، استفاده از انواع مسطحی که دارای خاصیت ضد خش و ضد لک هست و نظافت آن سهل تر می باشد، توصیه می شود.

بنابراین اگر نظافت و بهداشت محیط کاری برای شما مهم است، لازم است که حتما از مدلهای غیر برجسته استفاده کنید.

سرامیک کف صنعتی ضد اسید و قلیا به راحتی قابل شستشو بوده و گزینه ایده آلی جهت آزمایشگاه ها، انبارها، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، صنایع لبنی، نیروگاه‌ها، صنایع فلزی و متالوژی، صنایع غذایی و دارویی، کارخانجات صنایع شیمیایی و مواد شوینده، کارخانجات تولید کود شیمیایی، کارخانجات تولید و بازیافت سولفور و اسید سولفوریک و صنایع مشابه که سطوح در معرض ریزش اسید و یا باز قرار دارند، است.

 

تلفن تماس جهت خرید کاشی ضد اسید

جهت استعلام قیمت و دریافت راهنمایی: با همکارمان ( آقای فرقانی ) 09162523646 تماس بگیرید.

هنگام تماس یادآور شوید که از طریق سایت کاشی سرام تماس گرفته اید.

 

معرفی کاشی و سرامیک های ضد اسید یزد

تولیدات ضد اسید یزد در ابعاد (40 در 40) می باشد و چنانچه تمایل دارید از این سرامیک جهت کف آزمایشگاه و مراکز صنعتی و کف کارخانجات و پارکینگها و مراکز بهداشتی استفاده نمایید انتخاب مناسبی است.

طرح و رنگهای سرامیکهای ضد اسید یزد به قرار زیر است:

 

               

 

قیمت درجات مختلف سرامیک پرسلانی ضداسید بقرار زیر است:

لیست قیمت ضد اسید یزد
ابعاد نوع ضخامت قیمت درجه یک
40x40 برجسته ۱۵ میلیمتر 73000 تومان
40x40 ساده ۱۵ میلیمتر 71500 تومان

 

کلمات کلیدی مربوط به کاشی و سرامیک ضد اسید

آجر ضد اسید قیمت کاشی ضد اسید قیمت سرامیک ضد اسید کاشی ضد اسید مرجان سرامیک ضد اسید مرجان کاشی ضداسید سرامیک ضداسید كاشي ضد اسيد سراميك ضد اسيد

 

کاربردهای کاشی ضد اسید

1- محیط های اسیدی

کاشی ضد اسید جهت کاربرد در محیط هایی که در معرض اسیدها ( به استثناء اسید فلوئوریدریک HF) قرار دارند، مناسب میباشند. از جمله: حوضچه های اسید و مواد شیمیایی، صنایع دارویی، پوشش دیوار ، کف و سکوی آزمایشگاه های شیمیایی، انبار های مواد شیمیایی، سطوح داخلی مخازن نگهدارنده مواد شیمیایی

2- محیط های عبور بارهای سنگین

کاشی ضد اسید جهت کاربرد در محیط هایی که در معرض عبور بارهای سنگین دینامیکی قرار دارند . مانند کف انبارهای صنعتی که لیفتراک های حامل بار بر روی آن تردد می نمایند، مناسب میباشند.

3- محیط های دارای بوهای آزاردهنده

کاشی ضد اسید جهت کابرد در محیط هایی که در معرض مواد دارای بوی آزار دهنده قرار دارند (مانند آشپزخانه های صنعتی و سروریس های بهداشتی عمومی) مناسب میباشد.

به واسطه جذب آب بسیار پایین بدنه کاشی ضد اسید ، نفوذ مواد بدبو به بدنه بسیار سخت بوده و مانع ایجاد بوی نامطبوع در محیط در اثر مرور زمان می گردد.

4- تامین ایمنی محیط های مستعد لغزش

 کاشی ضد اسید معمولا در دو نوع ساده (Plain) و آجدار (Anti-Slip) تولید می گردد که نوع آجدار آن جهت مصرف در محیط هایی که خاصیت ضد لغزندگی محصول مورد نظر است (مانند حاشیه استخرها ، آشپزخانه های صنعتی که در معرض چربی ها قرار دارند و..) کاربرد بیشتری دارد.

5- پوشش کف و دیواره سالن های صنعتی

کاشی ضد اسید جهت کاربرد در صنایع غذایی ، کارخانه های تولید فرآورده های لبنی ، صنایع روغن کشی ، صنایع فرآوری گوشت ، کنسرو سازی ، کارخانه های نوشابه سازی ، صنایع بسته بندی مواد غذایی و… مناسب میباشد.

 

نصب و بند کشی کاشی ضد اسید صنعتی

جهت بهره مندی از ویژگی های مثبت کاشی ضد اسید ، رعایت نکات ذیل در نصب و بند کشی این محصول ضروری می باشد .

بندکشی ضد اسید

۱- استفاده از ملات ضد اسید مناسب (با توجه به شرایط محیط بهره برداری) جهت نصب و بند کشی.

توجه داشته باشید که عدم استفاده از ملات ضد اسید باعث می شود به مرور زمان اسیدهای محیط صنعتی با ایجاد خورندگی در ملات عادی ، از بند کشی کاشی ضد اسید عبور کرده و به زیر کاشی ها نفوذ کرده و موجب عارضه لق شدن ، شکستگی ، آسیب دیدگی پوشش های انجام شده و یا ایجاد بوی نا مطبوع گردد .

۲- اجرای بند ۲ تا ۵ میلیمتری و پر نمودن کامل بندها توسط ضد اسید

اجرای بند کشی سرامیک ضد اسید باعث جلوگیری از نفوظ مواد اسیدی در لای درز کاشی و سرامیک می شود و در نتیجه دوام بیشتر آنرا تضمین می کند.

۳- توجه به پر نمودن کامل سطح زیرین کاشی ها با ملات ضد اسید

استفاده از ملات ضد اسید از نفوظ اسید زیر سرامیک جلوگیری می کند که این خود جلوی لق شدن کاشی ها در مرور زمان را می گیرد.

 

نصب صحیح سرامیکهای ضد اسید صنعتی

قبل از نصب، کالیبر و نوانس (SHADE) کاشی ها را کنترل نموده و برای نصب سرامیک ها به صورت یک رنگ در یک فضای پیوسته از سرامیکهای هم کالیبر و با نوانس (SHADE) رنگ یکسان استفاده نمایید.

قبل ازنصب، ازاجرای مناسب زیرسازی سطح مورد کاشیکاری اطمینان حاصل نمایید. دراجرای زیرسازی به نکاتی مانندمیزان باروارده برسطح کاشیکاری، عایقکاری مناسب، شیب بندی و ... توجه فرمایید.
قبل از نصب مشخصات فنی و توضیحات درج شده برروی بسته بندی محصولات را مطالعه فرمایید.
استفاده از ملات / چسب ضداسید جهت نصب سرامیکهای ضد اسید صنعتی ضروری می باشد.
برای کسب نتیجۀ مطمئن و افزایش زمان بهره برداری از محصولات، استفاده از مشاورین نصب سرامیک ضد اسید در پروژه توصیه می گردد.
در استفاده از ملات/چسب و خمیر بندکشی ویژه سرامیکهای ضد اسید به دستورالعمل ها و توصیه های سازنده آنها توجه فرمایید.
در صورتی که سرامیکهای ضد اسید صنعتی در محل هایی به کار روند که در مجاورت اسید قرار نگیرند یا به عبارت دیگر خاصیت ضد اسید بودن آنها مدنظر نباشد می توان برای نصب سرامیکها از چسب ویژه سرامیکهای پرسلانی استفاده نمود. لیکن اکیداً توصیه می گردد بند کشی ها با خمیر بند کشی ضد اسید انجام گردد.
در هنگام نصب، بسته به سایز کاشی حداقل بند 3 الی 5 میلی متر رعایت گردد.
هنگام نصب کاشی ها مخصوصاً برای کف ها و دیواره های صنعتی، کف پارکینگ ها و به طور کلی محل هایی که در طول دوران بهره برداری در معرض وارد آمدن بارهای سنگین یا ضربه قرار می گیرند، از پر شدن سطح زیر سرامیک و باقی نماندن فضای خالی زیر آن اطمینان حاصل فرمایید.
برای کاشی کاری در فضاهایی که در معرض تفاوت دمای محیط در ساعات مختلف قرار می گیرد و به خصوص فضاهای باز که در معرض تابش نور خورشید قرار دارند اجرای درز انبساط الزامی میباشد. فواصل اجرای درز انبساط بسته به شرایط محیطی بین 3 تا 5 متر از هر جهت و عرض آن 8 تا 11 میلی متر می باشد. لطفاً توجه فرمایید درز انبساط بایستی تا ضخامت کامل بستر ادامه یافته و برای پر کردن آن از مواد پرکننده با خاصیت شکل پذیری مانند فوم پلی اورتان استفاده شود. دیواره های درز انبساط باید به گونه ای با ملات / چسب ضد اسید پوشش داده شود که از نفوذ اسید به سطح زیرین کاشی کاری جلوگیری شود.
از آنجا که زمان گیرش ملات / چسب و خمیر بندکشی ویژه سرامیک ضد اسید ( شامل چسب های اپوکسی ) بسیار پایین بوده و پس از گیرش بسیار سخت گردیده و امکان جداسازی آنها از سطوح، بدون وارد آمدن آسیب به سطح سرامیک وجود ندارد، لذا ضروری است در هنگام نصب و بند کشی نسبت به پاک کردن اضافات ملات / چسب و خمیر بند کشی ویژه سرامیک ضد اسید اقدام گردد.
بندکشی سرامیکها را زمانی انجام دهید که عملیات بند کشی منجر به لق شدن یا به هم خوردن تراز کاشی ها نگردد. برای بندکشی از خمیر های مخصوص ضد اسید استفاده نمایید.
استفاده از خمیر بندکشی ویژه سرامیک های ضد اسید باید به نحوی اجرا گردد که هیچ گونه منفذ و روزنه ای در بین آن باقی نماند. نفوذ اسید از بند کاشی ها باعث تخریب و خوردگی بستر زیرین سرامیک می گردد.

ساختمان و تجهیزات نصب شده در واحدهای تولید مواد شیمیایی بایستی در برابر مواد خورنده حفظ شوند ، بتون و فولاد در اثر تماس با این مواد و عوامل سخت محیطی ,دچار فرسایش می شوند .

اجرای سیستم کاشی و سرامیک ضد اسید یکی از روش های مناسب حفاظت سطوح به مدت طولانی در برابر عوامل خورنده محیط می باشد .

کاشی های مورد استفاده از انواع سرامیک های خاص با مقاومت های شیمیایی بسیار بالا (Acid proof ) هستند که با استفاده از ملات های ضد اسید بر روی بتون چسبانده می شوند .

انواع آجرهای کربنی (Carbon Bricks)، آجرهای عایق (Insulating Bricks)، آجرهای ضد اسید (Acid Bricks ) با ابعاد استاندارد و اشکال گوناگون برای سطوح مختلف قابل تهیه می باشد .

 

تلفن تماس و مشاوره رایگان کاشی و ملات ضد اسید

جهت استعلام قیمت و دریافت راهنمایی: با همکارمان ( آقای فرقانی ) 09162523646 تماس بگیرید.

هنگام تماس یادآور شوید که از طریق سایت کاشی سرام تماس گرفته اید.

 

ملات های ضد اسید

متناسب با شرایط محیط ، یکی از انواع ملات های یا چسب کاشی ضد اسید سیلیکاتی ، اپوکسی (EP)، فوران (FU)، پلی استر (UP) و وینیل استر (VE) با مقاومت عالی در برابر انواع مواد شیمیایی شوکهای حرارتی ، نیروهای مکانیکی ،تنشهای موضعی ، قابلیت تخلیه بار الکتریکی و چسبندگی عالی به سطوح زیرین انتخاب می شوند .

 

ملات ضد اسید

 

علاوه بر این از ملات سیلیکات پتاسیم نیز برای کارهای تخصصی استفاده می شود . ملات ضد اسید از رزین های (که طی واکنش های شیمیایی خشک می شوند ) و پر کننده های سیمانی با سختی ،مقاومت شیمیایی و انعطاف پذیری خوب تشکیل شده که با نام ملات سیمانی نیز متداول هستند . این ملات ها کاربرد بسیار آسان و زمان گیرایی کوتاه دارند.

 

موارد کاربرد کاشی ضد اسید

حوضچه های اسید و مواد شیمیایی

کف ، دیواره و فونداسیون ها در سالن های صنعتی

صنایع غذایی

کارخانه های تولید لبنیات ،صنایع روغن کشی ،صنایع فراوری گوشت ،کنسرو سازی ،نوشابه سازی ، صنایع بسته بندی مواد غذایی و....

صنایع دارویی

اتاق های فوق استریل (ultra – clean Room)

صنایع بیو تکنولوژی

صنایع الکترونیک

اتاق باطری ،اتاق کنترل

تجهیزات ، لوله ها و دود کش های صنعتی

دیوار ، کف و سکوی آزمایشگاه های شیمی

انبارهای مواد اولیه شیمیایی

سطح داخلی مخازن مواد شیمیایی

 

مراحل اجرا

آماده سازی سطح کار به وسیله ابزار های مکانیکی ،تینر شویی یا اسید شویی .

اجرای یک لایه آستری اولیه (پرایمر اپوکسی )جهت افزایش چسبندگی لایه های بعدی .

ترمیم شکستگی و آسیب سطح با استفاده از گروت اپوکسی ضد اسید (در صورت نیاز ).

استفاده از اپوکسی ضد اسید و الیاف تقویت کننده (sealing layers) جهت آبندی و حفاظت سطح در برابر عوامل خورنده محیط ،بسته به نوع سطح و مقاومت شیمیایی و دمایی مورد نیاز ، از پوششهای خاص دیگری نیز در یک یا دو لایه استفاده می شود .

نصب کاشی یا آجر برای افزایش مقاومت شیمیایی ، تنش های مکانیکی و دمایی سطح نهایی ، با استفاده از ملات ضد اسید (laying mortar)

 

تلفن تماس جهت خرید کاشی ضد اسید

جهت استعلام قیمت و دریافت راهنمایی: با همکارمان ( آقای فرقانی ) 09162523646 تماس بگیرید.

قیمت کاشی و ملات ضد اسید |  آجر و سرامیک صنعتی | کف آزمایشگاه

نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا