برخی روش‌های تمیز نمودن کاشی و سرامیک

برخی روش‌های تمیز نمودن کاشی و سرامیک

نوشته شده توسط مدیر سیستم 2351
نظافت و تمیز کردن جزو کارهای روزمره‌ای و در عین حال خسته‌کننده‌ای هستند که به هر حال باید انجام شوند.

خوب است بدانیم روش‌های کارآمدی برای تمیز کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها وجود دارند که کار را برای ما ساده‌تر می‌کنند. در مطلب پیش رو، سعی شده بهترین روش‌های تمیز کردن کاشی و سرامیک ذکر شود؛ به طوری که مانند روز اول تمیز و زیبا به نظر برسند.

 

روش‌های تمیز کردن سرامیک‌ کف

سه راه بسیار موثر برای تمیز کردن سرامیک‌های کف وجود دارد. با اینکه آب حتی به تنهایی نقش موثری در نظافت بازی می‌کند، اما گاهی کافی نیست و رسیدگی بیشتری نیاز است.

توجه کنید که ابتدا باید همه سرامیک‌ها و سنگ‌ها را جارو کنید و در مرحله بعد روش‌های زیر را به کار ببرید.

 

۱- سرکه و آب
سرکه و آب داغ را به مقدار مساوی مخلوط کنید. سرکه به علت داشتن خاصیت اسیدی به طور طبیعی در پاک‌کردن چربی‌ها فوق‌العاده عمل می‌کند. همین خاصیت عامل تاثیر این مخلوط در نظافت کاشی‌ها و سرامیک‌ها است. سطل دیگری را پر از آب کرده و برای شستشوی کف کنار بگذارید. تمام قسمت‌ها را به خوبی تمیز کنید و توجه داشته باشید که گوشه‌ها و ناحیه‌های بین سرامیک‌ها و کاشی‌ها را از قلم نیندازید. در آخر کاشی‌ها را با آب بشویید و زمانی را برای خشک شدن به آن اختصاص دهید.

همچنین می‌توانید یک دوم فنجان الکل (ایزو پروپیل الکل) را به عنوان جایگزینی برای سرکه به کار ببرید.

نکته: اسیدهایی مانند سرکه و برخی دیگر از محصولات مشابه، باعث فرسایش کاشی‌هایی می‌شوند که از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند. برای این کاشی‌ها از مایع ظرفشویی، هیدروژن پراکسید، آرد ذرت و جوش شیرین استفاده کنید.

 

۲- پودر شستشو و آب
بهتر است که همیشه تمام ناحیه مورد نظر را تمیز کنید تا اینکه به صورت جداگانه به نظافت قسمت‌های مختلف بپردازید. به هر حال گاهی به منظور پاک کردن نقطه‌ای به خصوص از لک‌ها، نیاز به یک لکه‌بر قوی است. برای مثال لکه‌های ناشی از آلودگی غذاهایی مثل مرغ یا شربت و نوشابه معمولا بیش از سایر چیزها باقی می‌ماند.

برای این کار مخلوطی از پودر شستشو و آب داغ را امتحان کنید. پودر شستشو، چه ترکیب خانگی آن چه خریداری شده، برای از بین بردن لکه‌ها در هر سطحی مناسب هستند. در ترکیبات این پودرها معمولا نمک، پودر بوراکس و جوش شیرین به کار می‌رود.

با استفاده از یک حوله کاغذی یا پارچه، محلول را روی لکه‌ پخش کنید و اجازه دهید پنج تا ده دقیقه به همان حالت بماند. سپس، با یک برس نرم روی آن نقطه بکشید و در نهایت تمام منطقه را با آب گرم و پارچه تمیز کنید. در صورت لزوم چندبار این مراحل را تکرار کنید.

 

۳- مایع ظرفشویی و آب
گاهی اوقات چربی و مواد دیگری روی سرامیک‌ها و کاشی‌ها هستند اما ما قادر به دیدن آنها نیستیم. هر دو راه بالا برای تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها کارآمد هستند؛ با این حال یک پیشنهاد دیگر، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم است.

در ظرفی مایع ظرفشویی و آب را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از دستمال یا حوله به تمیز کردن تمام منطقه بپردازید. به یاد داشته باشید که روی قسمت‌هایی که تمیز شده‌اند قدم نگذارید و تا بیست دقیقه از راه رفتن در آن نقاط بپرهیزید. البته این کار ممکن است باعث سر شدن سرامیک‌ها شود. در صورتی که این اتفاق افتاد می‌توانید با دستمال مرطوب روی نواحی شسته شده بکشید.

راه‌هایی برای تمیز کردن روزانه کاشی‌ها و سرامیک‌های کف
اگر شما برنامه منظمی برای تمیز کردن خانه خود دارید و به آن پایبند هستید، روش‌های آسان‌تری نیز برای تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها وجود دارد:

۱-  هفته‌ای یکبار سطح زمین را رفت و روب کنید. (تی بکشید.)

۲-  هفته‌ای یکبار تمام خانه را جاروبرقی بکشید.

۳-  با دستمال نم‌دار هفته‌ای یکبار کف خانه را تمیز کنید.

۴-  هر چیزی که روی زمین می‌ریزد، را فورا پاک کنید؛ حتی آب.

 

بهترین راه برای تمیز کردن فواصل بین کاشی‌ها
کاشی‌ها و سرامیک‌ها با استفاده از ملات به خصوصی در کنار هم قرار گرفته‌اند. این ملات آنها را سرجای خود نگه می‌دارد و مانع از نفوذ رطوبت به قسمت‌های داخلی می‌شود. آب، شن و ماسه و سیمان به کمک یکدیگر ساختار آن را تشکیل می‌دهند. برخلاف کاشی و سرامیک‌ها ملات مذکور متخلخل است؛ به این معنی‌ است که آب و یا لکه‌های آلودگی به راحتی روی آن تاثیر گذاشته و تغییر رنگ در فواصل بین کاشی و سرامیک را در پی دارد. به همین دلیل تمیز نگه داشتن این قسمت‌ها توجه ویژه‌ای می‌طلبد.

ترکیبی برای تمیز کردن این فاصله‌ها را نیز می‌توانید خودتان در خانه بسازید. جوش شیرین، سرکه، هیدروژن پراکسید یا سفید کننده در ترکیب با یکدیگر محلولی مناسب می‌سازند. برای احتیاط تنها زمانی از سفید کننده در این ترکیب استفاده کنید که خطوط بین سرامیک و کاشی‌های‌تان روشن باشد؛ و یا آن را در بخشی که در معرض دید نیست امتحان کنید. به هر حال، بهتر است محصولی مخصوص تمیز کردن کف خریداری کنید که PH مناسبی داشته باشد و موجب تغییر رنگ نشود.

مقداری از ترکیبی که خودتان ساخته‌اید یا خریداری کرده‌اید، روی فواصل مورد نظر قرار دهید و برای مدتی آن را به همان حالت رها کنید. افزودن جوش شیرین به آن نیز فکر بدی نیست. پس از آن با یک مسواک قدیمی روی آن بکشید. (مسواک را به عنوان بُرسی کوچک استفاده کنید.) برس کشیدن تنها راهی است که با به کار بردن آن می‌توانید مطمئن باشید تمام آلودگی‌ها پاک می‌شوند.

 

روشی حرفه‌ای/اصولی برای تمیز کردن فواصل
بهترین و کارآمد ترین راه برای تمیز کردن ملات یا همان فواصل بین کاشی و سرامیک‌ها، استفاده از بخارشوهای با فشار بالا و وسایل شستشوی قوی هستند. اگر فکر می‌کنید راه حل‌های بالا کافی نیستند و برای تمیز کردن فواصل ،نیاز به چنین لوازمی دارید. اگر دستگاه بخار شو ندارید، می‌توانید با شرکت‌های خدماتی و نظافتی جهت تمیز کردن درز بین کاشی‌ها تماس بگیرید.

نتیجه
تمیز کردن کاشی و سرامیک‌ها کار سختی نیست و نیاز به دانش خاصی ندارد. با اینکه اکثر ما ترجیح می‌دهیم از انجام آن شانه خالی کنیم؛ بهتر است به خاطر داشته باشیم تمیز بودن آن تاثیر شگرفی بر تمام فضای خانه دارد و حس تمیزی و آرامش را در محیط جاری می‌کند.

 

لیست قیمت انواع کاشی و سرامیک

در لیست زیر قیمت انواع کاشی و سرامیک بصورت خلاصه آورده شده است. جهت دریافت قیمت دقیقتر با شماره 09135224816 آقای حیدری میبدی مسئول بخش تماس بگیرید.

لیست قیمت انواع کاشی و سرامیک

 

برخی روش‌های تمیز نمودن کاشی و سرامیک

نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا