کاشی و سرامیک خرید

کاشی و سرامیک خرید

نوشته شده توسط مدیر سیستم 67727
خرید کاشی همه کاره، با دوام بالا و پاک کردن آسان یک انتخاب عالی برای کف آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی می باشد.

 

لیست قیمت انواع کاشی و سرامیک

در لیست زیر قیمت انواع کاشی و سرامیک بصورت خلاصه آورده شده است. جهت دریافت قیمت دقیقتر با شماره 09135224816 آقای حیدری میبدی مسئول بخش تماس بگیرید.

لیست قیمت انواع کاشی و سرامیک

 

سرامیک ها یکی از رایج ترین گزینه ها برای کاشی کاری می باشند. یک فایده کلیدی سرامیک ها این است که در هنگام نصب زمانی که در جای خود قرار بگیرند دیگر نیازی به محکم کاری ندارند. آنها در رنگ ها، مدل ها، و اندازه های بیشماری وجود دارند. این نوع کاشی ها از نظر دوام و تمیز کاری بسیار مقرون به صرفه هستند. شرامیک ها تنها برای کف های داخلی مناسب هستند و همچنین برای فضاهایی کم رفت و آمد مانند سرویس بهداشتی و رختکن ها مناسب اند.

کاشی های پرسلان

روند تولید آن ها مانند سرامیک است، کاشی های پرسلان بادوام بوده و پوششی سخت هستند، همچنین برای مکان هایی با رفت و آمد زیاد مانند آشپزخانه و اتاق نشیمن مناسب اند. برخی از انواع پرسلان ضد آب بوده و برای فضاهای بیرونی نیز مناسب اند، پیش از خرید کاشی اطلاعات روی بسته های آنها را بررسی نمایید. کاشی های پرسلان برای کاشی کاری دیوارها نیز مناسب هستند اما به دلیل این که از سرامیک ها سنگین تر هستند، باید پیش از نصب مطمئن شوید که ساختار دیوار تحمل وزن آنها را داشته باشد. پرسلان می تواند بدون اینکه جلا داده شود و یا لعاب زده شود تمام درزها را بپوشاند.

در صنعت كاشي و سراميك ، كاشي هاي كه در شرايط ويژه از جمله در دماي پخت بسيار بالا ( درماي بالا تر از 1200 درجه سانتي گراد) و فشارپرس بالا توليد مي شوند را در اصطلاح كاشي پرسلاني مي نامند. اين دسته از كاشي به دليل استفاده از مواد مرغوب و پخت در دماي بالا داراي ضريب استحكام بالاتر، جذب آب پايين تر ، مقاومت سایشی سطح بسيار بالا ، مقام در برابر مواد شيمايي و يخ زدگي و در مجموع خصوصيات بهتري ها نسبت به كاشي هاي معمولي دارند و ايدال براي استفاده در فضاهای خارجی و اماكن عمومي پر تردد مي باشد .

ویژگی پرسلان:

- قابليت استفاده در فضاهای خارجی و اماكن عمومي پر تردد.

– جذب آب بسيار پايين .

– استحکام شكست بسيار بالا.

– مقاوم در برابر یخ زدگي.

– نفوذپذیری بسيار پايين و مقاومت در برابرمواد شيميايي و لک پذیری.

– سختي و مقاومت بالا در برابر سایش.

– ثبات و عدم تغيير رنگ در برابر نور خورشید.

خرید کاشیکاشی های صیقلی یا گلس

کاشی های صیقلی که بریده شده، رنگ شده و یا با دست طراحی شده اند، می توانند در طیف گسترده ای از سبک ها، شکل ها، بافت و رنگ ها برای کاشی کاری دیوارهایی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و حمام در دسترس قرار بگیرند. کاشی های صیغلی به صورت طبیعی نور را منعکس می کنند. این نوع کاشی ها به سختی بریده می شوند و به کاترهای مخصوص نیاز دارند. همچنین می توان از موزاییک های گلس با در هم آمیختن آنها با دیگر انواع کاشی ها برای ایجاد یک طرح خاص استفاده کرد.

کاشی های تراورتن

از سنگ طبیعی ساخته می شود، هیچ یک از این کاشی ها با یکدیگر یک شکل نیستند. این نوع کاشی ها در دو نوع طبیعی و صیقل داده شده استخراج می گردند. یک نوع تراورتن بافتی اسفنجی دارد همچنین نوع دیگری وجود دارد که صیغلی و براق است. کاشی های تراورتن را می توان در فضاهای داخلی و بیرونی استفاده کرد تنها یک نکته در نصب آنها وجود دارد که باید هم پیش از نصب و هم پس از نصب دوغاب بر روی آنها ریخته شود.

کاشی های مرمر

یک گزینه طبیعی برای ایجاد یک سرویس بهداشتی منحصر به فرد می باشد، کاشی های مرمر با درخشش بالایی استخراج می گردند. همانند کاشی تراورتن این نوع کاشی نیز منحصر به فرد است. برای هر فضایی استفاده می شود و حس پاکیزگی و لوکس را القاء می کند، سنگ مرمر یک نوع کاشی سنگی کلاسیک است که هیچ گاه از مد نمی افتد. نصب و خرید کاشی های مرمر هزینه بالایی دارد.

کاشی های متال/فلزی

یک کاشی متال گزینه بسیار مناسبی برای طراحی مینیمالستی و مدرن معاصر می باشد، کاشی های متال در بافت ها و سطوح صیغلی متفاوتی می باشند. معمولا با دیگر کاشی ها برای اضافه کردن جزئیات، رنگ و یا الگو در یک فضا استفاده می شوند، آنها به صورت نوارها و یا ورقه های موزاییکی برای تطبیق و نصب آسان استفاده می گردند.

موزائیک ها

کاشی های موزائیک می توانند از هر ماده ای ساخته شوند و در ورقه های کوچک به صورت کاشی بریده شوند بنابراین شما می توانید از آنها به راحتی برای ایجاد طرح های مورد نظر خود استفاده نمایید

خرید کاشینکات پایه ای در هنگام خرید کاشی و سرامیک چه می باشند؟

کاشی در چه اندازه ای مورد نیاز است؟

اندازه مناسب کاشی ها به اندازه اتاق، اندازه نقطه ای که باید کاشی کاری شود و سلیقه شخصی شما باز می گردد. کاشی های بزرگ در یک اتاق کوچک باعث می شود تا فضا کوچک تر به نظر برسد و برعکس استفاده از کاشی های کوچک در یک فضا بزرگ آن فضا را بزرگ تر نشان می دهد. پیش از خرید کاشی مساحت فضای کاشی کاری را حساب کنید.

کاشی ها اندازه های استاندارد دارند:

کاشی دیوار: از 10 تا 60 سانتی متر

کاشی کف: از 30 تا 60 سانتی متر

ورقه ها و موزاییک های مستطیلی در اندازه های متفاوتی موجود هستند. هنگام خرید کاشی و سرامیک همیشه پوشش بسته بندی آن را چک کنید، همیشه به خاطر داشته باشید که این کار از شکستگی، عدم تطابق و اشتباهات جلوگیری می کند.

چه تعداد کاشی نیاز دارید؟

هنگام محاسبه تعداد کاشی های مورد نیاز، پس از اندازه گرفتن فضا حدود 10 درصد از اندازه اصلی بیشتر کاشی خریداری نمایید. به این ترتیب شما به راحتی می توانید، کاشی ها را برش بزنید و طرح و الگو دهید. اگر چندان به تعداد شکستگی و برش دهی مطمئن نیستید، خرید کاشی های اضافی هوشمندانه است، یک بسته کاشی باز نشده را به راحتی می توان به فروشگاهی که از آن خریداری نموده اید بازگردانید، به خاطر داشته باشید که در طی مدت مشخص آنها را باز گردانید.

آیا کاشی ها به محکم کاری و یا چسب کاری نیاز دارند؟

سرامیک ها، گلس ها و متال ها پس از نصب به محکم کاری نیاز ندارند، اما برخی از سنگ های طبیعی نیاز دارند. سیلر سطح کاشی های سنگی طبیعی باعث می شود تا از رنگ پردگی و خرابی های مربوط به آب جلوگیری شود، این امر برای مناطقی مانند آشپزخانه و حمام بسیار مناسب است.

حتما بخوانید: نکات کاشی کاری سرویس بهداشتی و حمام 


کاشی و سرامیک هرچند وقت یکبار به محکم کاری و چسب کاری نیاز دارند؟

اگر کاشی های طبیعی را انتخاب نموده اید، لازم است تا مرتبا آن را برای جلوگیری از آسیب دیدگی مهر و موم کنید. چسب کار را هر 6 ماه یکبار انجام دهید همچنین می توانید یک متخصص پلیش و تمیز کننده کاشی و سرامیک پیدا کرده تا با استفاده از مواد طبیعی کاشی و سرامیک شما را پاکیزه کنند.

کاشی های دیواری چگونه کار گذاشته می شوند؟

هنگامی که کاشی های دیوار کار گذاشته می شوند، این که از مرکز دیوار بزرگ شروع کنید ایده خوبی است. کاشی ها را هم می توان به رو کار گذاشت و هم به پشت، هنگامی که کاشی ها کار گذاشته می شوند لازم است که شیار های بین آنها تمیز کاری شود. در هنگام خرید کاشی چسب مناسب آن را نیز خریداری کنید.

هر کاشی باید در جای خود به خوبی قرار بگیرد تا حتی فاصله های کم بین هر کاشی هم از بین برود. فواصل کم باقی مانده با دوغاب پوشیده می شود. کاشی کاری دیوارها باید به آهستگی انجام گیرد و کاشی ها باید با سایز متناسب بریده شوند تا نتیجه کار زیبا و بی نقص باشد.

همچنین شرایط خاص نقطه کاشی کاری باید در نظر گرفته شود، مانند کاشی کاری قسمت هایی که لوله زیر آنها قرار دارد به ویژه برای مکان هایی مانند حمام و آشپزخانه رعایت نکات کاشی کاری مهم است.

نحوه مراقبت

حتی پس از اینکه کاشی کاری تمام شد بسیار مهم است که موارد مراقبت از کاشی ها را برای عالی باقی ماندن آنها رعایت کنید. همیشه نکات نگهداری روی بسته بندی کاشی ها را بررسی کنید، یک راهکار برای مراقبت از کاشی ها نمی تواند برای همه نوع کاشی مناسب باشد برخی از راهکارها می تواند به کاشی های مختلف آسیب برساند.

مطمئن شوید که روش های تمیزکاری به کاشی شما آسیب وارد نکند، و از تشک های جاذب آب در اطراف سرویس بهداشتی و حمام استفاده نمایید. همچنین باید از تشک ها در درگاه ها استفاده نمود تا از آسیب های موادی که از بیرون وارد می شوند در امان باشند.

دوغاب چیست؟

دوغاب ماده سیمان مانند است که برای پر کردن فضای خالی بین کاشی ها استفاده می شود. این ماده با چسب متفاوت است درواقع محکم کننده کاشی در جای خود است. چسب ها و دوغاب های متونعی وجود دارد. شما می توانید ملات ترکیبی چسب و دوغاب را خریداری نموده و یا پودر آنها را با یکدیگر مخلوط نمایید. دوغاب در بین فواصل کاشی قابل رویت است و در رنج رنگ های گوناگونی وجود دارند.

موارد ایمنی

هنگام خرید کاشی تجهیزات مناسب این کار را همراه آن بخرید. محافظ چشم، ماسک های گرد و غبار و دستکش ها، در هنگام اندازه زدن کاشی ها و بریدن کاشی ها با اره های برقی از آنها استفاده کنید. هنگام کاشی کاری باید دستکش به دست داشته باشید همچنین سطوح اطراف محل کاشی کاری را بپوشانید تا چسب، ملات و یا گرد و غبار بر روی آنها ریخته نشود.

آشنایی با کاشی و سرامیک رکتی فاید (Rectified Tile)

در صنایع کاشی و سرامیک اصطلاح رکتی نمودن به معنی افزایش دقت در ابعاد محصول نهایی و همچنین افزایش دقت در میزان گونیا بودن محصولات می باشد که با اضافه شدن یک گام به فرایند تولید می توانیم محصولات رکتی فاید تولید نمود. مهمترین ویژگی کاشی رکتی فاید شده این است که با توجه به اندازه یکنواخت اجازه می دهد پس از اتمام کار چیدمانی بدون درز و نمایش پیوسته طرح را داشته باشند . در نتیجه برای اینکه پس از اتمام کار اجرای کاشی کاری سطحی بدون بند داشته باشید می بایست از محصولات رکتی فاید استفاده کنید.

 

محصولات

کاشی و سرامیک خرید

نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا