سرامیک نما

سرامیک نما

نوشته شده توسط مدیر سیستم 18371
سرامیک نمای بیرون ساختمان باید یک سری ویژگی هایی برتر از سایر سرامیک ها داشته باشد. یکی از این ویژگی ها پرسلان بودن و کالیبره بودن آن همراه با کیفیت عالی است.

 

لیست قیمت انواع کاشی و سرامیک

در لیست زیر قیمت انواع کاشی و سرامیک بصورت خلاصه آورده شده است. جهت دریافت قیمت دقیقتر با شماره 09135224816 آقای حیدری میبدی مسئول بخش تماس بگیرید.

لیست قیمت انواع کاشی و سرامیک

 

برای خرید هر سبک از سرامیک نیاز دارید که به تمامی کارخانه های اشراف داشته باشید تا بتوانید محصول برتر را انتخاب کنید. در یکی از مواردی که این اشراف بیشتر از هر چیزی نمود پیدا می کند، سرامیک نمای بیرونی ساختمان است. زیرا این مکان دارای طرح های متنوع و کیفیت های مختلف است. که البته هیچ کسی در این دنیا وجود ندارد که محصول بی کیفیت را برای نمای بیرونی ساختمان خود انتخاب کند.

چه تفاوت هایی میان پوشش دیواره های ساختمان با سنگ و سرامیک است؟ کدام مزیت بهتری دارند؟ چرا با وجود قیمت بالای سنگ نسبت به سرامیک، تعداد افراد بیشتری سنگ را به سرامیک ترجیح می دهند؟

حس زیبایی در وجود تمام انسان ها وجود دارد و انسان ذاتا زیبا پسند است. انسان ها کوشیده اند تا محل زندگی خود را به نحو احسن زیبا کنند و آن را زیبا نگه دارند. پوشش دیواره ها با استفاده از موادی با زنگ یکسان و براق در راستای ارضای همین حس انسان هاست.

 

سرامیک نما و تفاوت آن با سنگ نما

پوشش دیواره ها با استفاده از موادی همچون گچ، سیمان سفید، سیمان سیاه، سرامیک ها، ام دی اف ها و بلاخره سنگ ها همه در راستای زیبا سازی محل زندگی انسان هاست. 

اما در حال حاضر در بین این پوشش ها، سرامیک نما و سنگ های نما گوی سرقت را از دیگران ربوده اند. در این مطلب به بررسی مختصری از این دو پوشش پرداخته می شود.

سرامیک ها که ساخته دست انسان ها هست دارای تنوع رنگ های متنوعی است و اغلب به صورت رنگ های یکدست و ترکیب آنها در یک نما، زیبایی خود را به رخ می کشند. هر چند سرامیک زیبایی خاص خودشان را دارند و از نظر استحکام و جلا بسیار روی آنها کار شده است اما مرور زمان از زیبایی اولیه آنها می کاهد و طرح های جدید جایگزین آنها خواهند شد.
اما سنگ های نما با بهترین سرت رنگی هم به طور یکنواخت در نمی آیند و باز هم بازی رنگ در آنها دیده می شود. کسانی که سنگ را به عنوان نمای داخلی ساختمان خود قبول می کنند باید با این مقوله که نمی توان سنگی را پیدا کرد که در آن بازی رنگ مشاهده نشود، کنار بیایند.

جالب است بدانید رنگ های متنوع در سنگ ها که نشان دهنده گذران زمان بوده و مشقت و صبر طبیعت در آن جلوه گر است، بر اثر مرور زمان نه تنها تکراری نمی شوند بلکه روز به روز نقش و نگار آنها به روز شده و هیچ بیننده ی خوش ذوقی را از تماشای خود خسته نمی کنند.

برای نمای خارجی ساختمان ها مخصوصا در مناطق مرطوب بهتر است از سرامیک استفاده شود. زیرا سرامیک باعث می شود که آب کمتری جذب ساختمان شود. همچنین از سرامیک به عنوان یک ضد رطوبت و عایق در مناطقی مثل شمال و یا جنوب که رطوبت خیز هستند، استفاده می شود. چرا که به عنوان مانع عمل کرده و از ورود رطوبت به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

 

روش های نصب سرامیک در نما

برای نصب سرامیک نمای ساختمان البته بسته به نوع سرامیک، از دو روش ملات دار (روش قدیمی است) و خشک  استفاده می شود.

سرامیکی که با روش ملات دار نصب می شود بایستی قابلیت جذب آب در پشت آن وجود داشته باشد و برای ساختمان هایی با ارتفاع زیاد نیز به نما اسکوب گردد. در این روش که وقت گیر است بایستی دقت کرد تا اتصال بین ملات و سرامیک محکم باشد در غیر این صورت با وارد شدن ضربه کوچکی به ساختمان و یا شوک حرارتی، سرامیک از نما جدا می شود.

در روش خشک برای نصب سرامیک نمای ساختمان, ملات وجود ندارد  و از پیچ و قلاب برای نصب سرامیک استفاده می شود. ابتدا گیره های آهنی بر روی ساختمان نصب می شود و بعد سرامیک بر روی نما، به گیره ها متصل می شود. در این روش سرامیک ها با فاصله بسیار کمی از یکدیگر ( چند میلیمتر) نصب می شوند تا در صورت انقباض و انبساط از شکسته شدن آن ها جلوگیری شود. در پشت سرامیک ها نیز توری فلزی و یا پلاستیکی قرار داده می شود تا از در صورت جدا شدن آن ها از ساختمان، از سقوط و شکسته شدنشان جلوگیری شود.

سرامیک نما

محصولات مرتبط


نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا