انواع موزاييك

انواع موزاييك

نوشته شده توسط مدیر سیستم 15146
موزاييكهاي تك لايه اي بدون ساب خوردن وفشار پرسي مي باشد و براي توليد آن به دستگاه هاي پيچيده اي نياز ندارد .

لطفا براي مشاهده قيمت انواع موزاييك به سايت كاشي سرام مراجعه كنيد :

سايت كاشي و سراميك: www.kashiceram.com

موزاييك

موزاييك كف پوشي است متراكم ، در حقيقت يك جور بتن است كه تراكم خود را يا از طريق فشار پرسي و يا از طريق لرزش به دست مي آورد و از ماسه ، سيمان ، سنگ دانه، پودر سنگ و آب در ابعاد و طرح هاي گوناگون وجوددارد. به طور كلي موزاييك از دو سطح تشكيل شده است :

۱.  لايه رويه و يا رنگ موزاييك :

اين لايه كه نقش موزاييك را تشكيل ميدهد و در آن از پودر سنگ ، سيمان، آب و از تركيبات دانه بندي شده و رنگي استفاده شده است .

2. لايه زيرين يا نارين:

اين لايه از موزائيك داراي ضخامت بيشتري نسبت به لايه رويه مي باشد نقش تحمل فشار را نيز بر عهده دارد. و مانند لايه رويه از سيمان ،آب و ماسه تشكيل شده است.

روشهاي توليد موزائيك :

1.       روش پرسي :

در اين مورد اعمال فشار با استفاده ازدستگاه پرس باعث ايجاد تراكم در موزائيك مي شود. كه اين فشار بسته به ابعاد و نوع سنگ دانه هاي به كار رفته متغيير مي باشد. موزاييك هايي كه از اين طريق توليد ميشوند حتما نياز به ساب خوردن دارند.( دو قشري)

2.      روش ويبره اي:

در اين مورد اصلا فشاري وجود ندارد وعمل تراكم و يكنواخت سازي به كمك دستگاه لرزاننده انجام مي گيرد و معملا به علت داشتن سطحي صاف نياز به ساب ندارد اما نوعي از موزائيك هاي ويبره اي هستند كه درآنها سنگ تزييني به كار رفته است و عمل سايش بر روي آنها انجام مي گيرد.( تك قشري)

انواع موزاييك :

1.     موزاييك ها گرانيتي و معمولي

2.      موزاييك هاي ويبره اي

موزاييكهاي تك لايه اي بدون ساب خوردن وفشار پرسي مي باشد و براي توليد آن به دستگاه هاي پيچيده اي نياز ندارد . تنها يك همزن ،يك دزاتور ( پيمانه كن ) ويك تسمه نقاله به طول ۱۰_۱۲ مجهز به ويبراتور كافي است .

روش توليد آن بدين ترتيب است كه مواد پساز مخلوط شدن توسط پيمانه كن به ميزتن مورد نياز هر قالب ، درون قالبهاي لاستيكي ريخته مي شوند و بر روي نوار نقاله قرار مي گيرند كه اين نوار لرزان است و باويبره كردن مواد باعث خارج شدن هواي از بين مواد موزاييك مي شود و قالب ها را به مدت ۵ ساعت مي گذارند خشك شود سپس قالبها را جدا مي كنند و موزاييك ها را درون آب مي خوابانند و بعد بسته بندي مي كنند.

3.     موزاييك شسته:

توليد اين موزاييك مانند موزاييك هاي گرانيتي و معمولي مي ماند با اين تفاوت كه مدتي كه موزاييك در گرم خانه مي مانند تاآب فيزيكي خود را از دست بدهد ۵ساعت مي باشد و پس از آن در زمان ساب نيز به صورت متفاوتي بابا موزاييك عادي ساب مي خورند بدين گونه كه در دستگاه ساب آنها به جاي كله هاي ساب (سنگ سمباده) فرچه هاي سيمي است كه در ۳مرحله كه به ترتيب از زبر به نرم قرار گرفته اند موزاييك ها را پرداخت مي كنند ودر زمان ساب نيز آب با فشار بر روي موزاييك ها پاشيده مي شود.

4.      موزاييكها تك لايه اي:

نوع ديگر موزاييك وجود دارد كه بيشتر دركشورهاي آلمان و ايتاليا توليد شده و استفاده مي شود .اين موزاييك تك لايه بوده وبه علت وزن كم در ساختمانهاي چندين طبقه ازآن استفاده مي شود اين نوع موزاييك فاقدقسمت زيرين يا نارين است و در آن سنگ دانه هاي بسيار ريز استفاده شده است ولي به طوركلي روش توليد آن مانند موزاييك گرانيتي مي باشد و در قسمت پرس نيز در زير پرس كانالهايي وجود دارد كه بر روي آن  است كه پرس شده و آن كاملا خارج مي شود.

طبقه بندي موزاييك ها بر اساس شكل ظاهرو نماي سطح رويه :

1.      موزاييك سيماني:

موزاييكي كه در سطح رويه فاقد سنگ دانه هاي تزئيني است و تنها داراي شيار و طرحهاي ساده است.

2.     موزاييك سنگ دار:

موزاييكي است كه در سطح رويه ي آن ازسنگ هاي تزئيني استفاده شده است و به ۳صورت شياردار(طرح دار)، صاف، شسته ساخته مي شود و برحسب اندازه و قطر دانه هاي سنگي قابل مشاهده به ۵دسته تقسيم مي شوند.

3.    موزاييك شياردار:

موزاييكي است كه در سطح رويه آن به اشكال مختلف داراي فرورفتگي و برجستگي بوده و به عنوانه فرش كف پياده رو و محوطه استفاده مي شود.

4.     موزائيك شسته :

موزائيكي است كه در سطح آن دانه هاي شنبه صورت برجسته نمايان ست.

5.     موزائيك پلاكي:

موزائيكي است كه در سطح رويه آن مصالح ساختماني سخت و صيقل پذير وجود دارد و اندازه اين سنگها برحسب ابعاد موزائيك متفاوت است و به صورت صاف ساخته مي شود.

 

 

در سايت كاشي سرام شما ميتوانيد كالاهايتان را با نام خود و يا با نام سايت كاشي سرام به فروش برسانيد.
با استفاده از سرويس حمايتي كاشي سرام شما مي توانيد با اطمينان از ديگران خريد كنيد و پس از تاييد، مبلغ كالا به حساب فروشنده واريز مي شود.
ايجاد آگهي در سايت كاشــي ســـرام بصورت رايگان ميباشد

 

 

لطفا براي مشاهده موزاييك به سايت كاشي سرام مراجعه كنيد :

سايت كاشي و سراميك: www.kashiceram.com

انواع موزاييك

نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا