صادرات نوار تفلون یزد تهران ایران | Iran PTFE Export‎

صادرات نوار تفلون یزد تهران ایران | Iran PTFE Export‎

نوشته شده توسط مدیر سیستم 13877
نوار آب‌بندی که در انگلیسی با واژه PTFE شناخته می‌شود، نواری کم ضخامت از جنس پلی تترافلوئورو اتیلن می‌باشد. بزرگترین تولیدکننده پلی تترافلوئورو اتیلن این ماده را با نام تجاری تفلون تولید می‌نماید.

نوار آب‌بندیی

نوار آب‌بندی یا نوار تفلون (نام متداول اما نادرست با استفاده از نام تجاری) یا نوار PTFE یکی از لوازمی است که در لوله‌کشی به کار برده می‌شود.

نوار آب‌بندی، نواری کم ضخامت از جنس پلی تترافلوئورواتیلن (که بزرگترین تولیدکننده‌اش آن را با نام تفلون تولید می‌کند و در ساخت ظروف نچسب هم به کار می‌رود) می‌باشد که برای آب‌بندی محل اتصال لوله‌های حدیده شده از آن استفاده می‌شود.

 

نوار تفلون معرفی و کاربرد آن

از نوار تفلون برای آب‌بندی اتصالات رزوه‌ای در محل اتصال استفاده می‌شود.

 

نوار تفلون چیست؟

نوار آب‌بندی و یا آن طور که در بین مردم و مصرف‌کنندگان مصطلح است نوار تفلون (نام متداول اما نادرست)، یکی از ملزومات و مواد مصرفی است که در لوله کشی ساختمان ، لوله کشی تأسیسات و نیز خطوط انتقال آب و سایر سیالات به کار برده می‌شود و از آن برای آب‌بندی اتصالات و خصوصاً رزوه‌ای (چه فلزی و چه پلیمری) در محل اتصال با لوله و یا آب‌بندی لوله‌های حدیده شده استفاده می‌کنند.

نوار آب‌بندی که در انگلیسی با واژه PTFE شناخته می‌شود، نواری کم ضخامت (حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میکرون) از جنس پلی تترافلوئورو اتیلن می‌باشد. بزرگترین تولیدکننده پلی تترافلوئورو اتیلن این ماده را با نام تجاری تفلون تولید می‌نماید (همان ماده‌ای که در ساخت ظروف نچسب هم به کار می‌رود) و به همین دلیل نوار آب‌بندی به نوار تفلون نیز مشهور شده است.

 

نوار تفلون

معمولاً تولیدکنندگان نوار تفلون محصولات خود را در بسته‌بندی با رنگ‌های مختلف ارائه می‌کنند و از این رنگ‌ها برای درجه‌بندی کیفی محصولات‌شان استفاده می‌نمایند. به طور معمول نوارهای تفلون دارای ۵ یا ۱۰ متر طول می‌باشند. هر جعبه آن شامل ۱۰ عدد و هر کارتن آن بسته به مارک محصول، شامل ۵۰۰ یا ۶۰۰ عدد نوار آب‌بندی می‌باشد.

از شناخته‌شده‌ترین مارک های نوار تفلون در ایران می‌توان به تولیدات ایرانی تهران (با کیفیت‌ترین محصول ایرانی موجود در بازار)، دنا، تاب، و تولیدات چینی سیتکو sitco، دنیکس denix، ان وی N.V و دی ان D.N اشار نمود.

 

کاربردهای نوار تفلون در لوله کشی آب

نوار تفلون و یا نوار  لوله کشی آب برای زمانیکه می خواهید خود تعمیرات لوله کشی را انجام دهید ضرورت دارد. این نوار غیرچسبنده برای وصل کردن انتهای دو لوله بسیار کاربرد دارد. این نکات به شما کمک می کنند تا همانند یک حرفه ای از آن ها بهره ببرید.

 

رزوه ها را پیدا کنید

اگر در حال انجام لوله کشی هستید و باید قسمت های رزوه دار را به یکدیگر متصل کنید، از نوار تفلون استفاده کنید. نوار تفلون به منظور پوشاندن قسمت های دندانه دار و جلوگیری از نشتی از آن قسمت ها طراحی شده است. نوار تفلون به منظور هر گونه تعمیراتی که لوله های رزوه دار در آن ها استفاده می شود، کاربرد دارد.

 

قسمت روی نوار را نازک نکنید

هدف کلی از نوار تفلون به وجود آوردن اتصالی محکم تر میان بخش های لوله ها است. زمانیکه از نوار استفاده می کنید، آن را نازک نکنید. لوله کش ها توصیه می کنند که این نوار را بین 4 تا 6 بار دور لوله ها بپیچید. این مقدارشاید زیاد به نظر برسد اما برای جلوگیری از نشت ضرورت دارد.

سمت راست منجر به سفت شدن و سمت چپ منجر به شل شدن می شود
ضرورت دارد که نوار را به همان شیوه ای که مادگی را می چرخانید مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال، اگر سردوش را تعویض می کنید، نوار را قسمت نری لوله، یا قسمت لوله در دیوار خواهید پیچید. و اگر قسمت مادگی یا همان سردوش را به دیوار متصل کنید باید روی این قسمت نوار بپیچید. به منظور سفت کردن سر دوش باید آن را به سمت راست بپیچید. این همان شیوه ای است که باید نوار را بپیچید. این امر کمک می کند تا به خوبی از نشت آب جلوگیری شود.

 

از نوار تفلون برای لوله های PVC استفاده نکنید

این لوله ها کاربردهای متنوعی در لوله کشی روکار  آشپزخانه  یا دستشویی و حمام  خانه  دارند. در زمان استفاده از لوله های PVC نباید از نوار تفلون استفاده شود. این لوله ها نیاز به ماده ای محکم تر دارند. حتما در اتصالات لوله های PVC از چسب لوله PVC استفاده کنید. دقت کنید که برای کارکردن با لوله های PVC باید مهارت کافی داشته‌باشید.

 

نوار نیم اینچی بهترین اندازه را دارد

نوارهای تفلون اندازه های متفاوتی دارند. اگرچه نوار نیم اینچی تنها نوار مورد استفاده توسط لوله کش های حرفه ای نیست، اما بیشترین کاربرد را دارد. این نوار به اندازه کافی کوچک است تا برای تعمیر لوله های کوچک مورد استفاده قرار گیرد و به اندازه کافی ضخامت دارد تا برای تعمیر لوله های بلندتر مورد استفاده قرار گیرد. این بهترین انتخاب برای شماست تا نیازی نباشد که نوارهای تفلون با اندازه متفاوت را خریداری کنید. به این دلیل که افراد معمولی به اندازه لوله کش های حرفه ای از نوار تفلون استفاده نمی کنند، خرید یک یا دو رول نوار نیم اینچی کفایت می کند.

 

نوار را سایش ندهید

درست مانند هر چیز دیگری، تمامی نوارهای تفلون یک اندازه نیستند. برخی محصولات گران قیمت تری بوده و آسان تر دچار فرسایش می شوند. نوار تفلون فرسوده شده برای تعمیرات لوله ها بی فایده است. این نوار ها به اندازه کافی دور رزوه ها را پوشش نداده و در زمان اتصال قسمت ماده از نشتی آب جلوگیری نمی کنند. ارزان ترین مورد را خریداری نکنید. از فروشنده تاسیساتی بخواهید توضیح دهد کدام مورد برای شما مناسب تر است. اگر متوجه شدید که این نوار دچار فرسایش شده باید برای خرید نوع بهتر به فروشگاه مراجعه کنید. این تمام موارد بود. نوارهای تفلون منجر به سهولت در کار تعمیرات می شود. این نکات را رعایت کرده و خواهید توانست تا تعمیرات را همانند یک حرفه ای انجام دهید.

 

قیمت نوار تفلون یزد

نوار تفلون ها انواع و تنوع فراوانی دارند ، کارخانه های بسیاری به تولید نوار تفلون میپردازند و کیفیت انواع آن متفاوت است . از کم کیفیت تولید میشود تا کیفیت های مرغوبی چون کارخانه تولید نوار تفلون یزد . مورد ها و برندهای مشابه و با کیفیت رقابتی ارائه میشوند میتوان به نوار تفلون آسیا اشاره کرد که نمایندگی پخش عمده گالواپایپ در کنار انواع تجهیزات ساختمانی دیگر برای شما عزیزان تامین کالا انجام داده است . قیمت نوار تفلون یزد در مقایسه با برندهای ایرانی و خارجی مشابه خود به نسبت کیفیت آن بسیار مناسب و مقرون به صرفه است .

شرکت نوار تفلون یزد دارای گواهینامه های استاندارد به شرح زیر میباشد :

دارای استاندارد ایران از سازمان رسمی استاندارد
دارای گواهینامه بین المللی UKAS Quality Management با شماره Certificate 6766
دارای استاندارد کیفیت ISO 9002 . QEC Approved Quality Scheme با شماره Certificate 6766
نوار تفلون یزد در کارتن های کوچک 12 عددی بسته بندی میشود . همین کارتن های کوچک به تعداد 50 تایی در کارتن بزرگ بسته بندی میشوند و جمعا 600 عدد نوار تفلون در کارتن بسته بندی این محصول موجود است .

 

معرفی نوار تفلو یزد

شرکت سرام پلاستیک نگار یزد از سال ۱۳۸۵ شروع به تولید نوار تفلون با برند یزد تفلون نمود و تولیدات آن جهت آب بندی و درزگیری انواع اتصالات مورد استفاده در انواع مایعات و گازها کاربرد دارد. مواد اولیه این محصول پودری سفید رنگ به نام پلی تترا فلورئواتیلن با فرمول پلیمری (CF2-CF2-)n می باشدکه با مرغوب ترین جنس و کیفیت از کشورهای اروپایی تهیه میشود.این کارخانه تولیدات خود را در ابعاد طول۱۰متر،عرض۱۲میلیمتر و ضخامت۷۵میکرون مطابق با استاندار ملی به شماره۵۵۵۳و نیز استانداردهای اروپاییBS7786 DIN/EN751- 3 عرضه می دارد.

در حال حاضر این نوار تفلون با رنگهای مختلف درشیرینگهای۱۲عددی و در قالب۵کارتن کوچک۱۲۰تایی درکارتن۶۰۰تایی مادر به بازارعرضه می گردد.

 

مزایای نوارتفلون یزد 

–         تحمل دما از ۱۹۰- تا۳۷۰+درجه سانتی گراد

–         مقاوم در برابرجذب آب

–         مقاوم در برابراسیدها و بازها

–         غیر قابل حل در حلالهای متداول

–         غیر قابل اشتعال و عایق بسیار خوب حرارتی

–         ضریب استحکاک ناچیز و مقاوم در برابر سایش

–         پیروی از استانداردهای ملی و بین المللی

–         تنوع فراوان در رنگ ،شکل ونوع بسته بندی

 

 
صادرات نوار تفلون یزد تهران ایران | Iran PTFE  Export‎

نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا