قیمت | پخش عمده چسب وکیوم ممبران | چسب پرس ممبران و روکش PVC

قیمت | پخش عمده چسب وکیوم ممبران | چسب پرس ممبران و روکش PVC

چسب وکیوم رئال 25 کیلویی = 85000 تومان , چسب وکیوم نوین 10 کیلویی = 65000 تومان , چسب وکیوم فونیکس 10 کیلویی = 92000 تومان , چسب وکیوم پارامونت 10 کیلویی = 40 هزار تومان

چسب وکیوم یا چسب ممبران چیست؟

چسب وکيوم  يا چسب ممبران چسبي است که بر پايه حلال آب مي باشد که امروزه براي توليد mdf با روکش pvc مات و براق با پرس تخت کاربرد دارند يعني براي چسباندن روکش هاي پي وي سي بر روي ام دي اف کاربرد دارد. براي توليد ورق هاي ام دي اف شياردار و برجسته و منحني با دستگاه وکيوم کاربرد دارد  و بصورت تک جزئي و دو جرئي به بازار ارائه مي شود با توجه به استقبال از چسب هاي تک جزئي اين گروه از چسب هاي ممبران بازار بهتري نسبت به چسب هاي دو جزئي دارد. گروه چسب هاي ممبران از اين جهت در بازار مورد استقبال قرار گرفت که اين امکان را براي چوب صنعتي ايجاد نمود تا با استفاده از روکش هاي متنوع pvc اين محصول صنعتي هر چه بيشتر از نظر زيبايي و ظرافت به چوب طبيعي نزديک و نزديکتر شود. در ضمن از نظر بهاي تمام شده کالا بسيار ازان قيمت تر از چوب طبيعي بوده و اين امکان را براَي عموم مردم فراهم مي کند تا بتوانند هر چه بيشتر از اين محصولات چوب نما استفاده کنند.

 

انواع روکش ها

روکش وکیوم نام یک محصول یا شی خاص نیست، بلکه یک فرآیند است که در آن از تکنولوژی وکیوم برای فشرده کردن ذرات و ایجاد خلا استفاده می‌کنند. این تکنولوژی کمک می‌کند تا هوای موجود بین سطح و روکش کاملا تخلیه شود و خلائی بین آن‌ها ایجاد شود تا روکش کاملا به سطح مورد نظر بچسبد. با توجه به فشردگی ذرات و خلا ایجاد شده، تکنولوژی وکیوم به ما کمک می‌کند تا مستحکم‌ترین روکش‌ها را با کم‌ترین ضخامت ممکن برروس سطوح ایجاد کنیم. به همین دلیل روکش وکیوم از محبوبیت زیادی در میان تولیدکنندگان صنعتی برخوردار است. روکش وکیوم اغلب رنگی است. این سطوح علاوه بر زیبایی، مقاومت زیادی نیز در برابر آسیب‌ها دارند. در ادامه به چند مورد از کاربردهای روکش وکیوم در صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی اشاره می‌کنیم. از روکش وکیوم برای روکش کردن سطح کابینت‌ها نیز استفاده میشود.

 

چسب پرس وکیوم ممبران  PUR ساخت Henkel آلمان

این محصول بصورت اختصاصی برای روکش کردن فراورده های چوب در دستگاه پرس وکیوم طراحی شده است. و تمامی خواص آن برای یک چنین عملیاتی بهینه و انتخاب شده است. از ویژگیهای آن می توان به تک جزئی بودن چسب اشاره کرد که یکی از فاکتورهای اصلی این نوع از چسبها می باشد تا در حین دریافت حرارت هیچ گونه حبابی زیر کار بوجود نیاید. این محصول ایده آل برای روکشهایی از جنس ABS، PVC یا PET روی پانلهای MDF و چوب و انواع فراورده های آن می باشد. همانطور که گفته شد این محصول تک جزءی است و شامل هیچ گونه حلالی از نوع مواد آلی نیست تا هیچگونه مات شدگی و یا چروک حاصل از حل اجزاء روکش را باعث نشود. این خاصیت به وضوح در چسبهای غیر استاندارد موجود در بازار قابل مشاهده است و گاها این ایراد را به دستگاه پرس وکیوم نسبت می دهند. یک چسب وکیوم غیر استاندارد از نظر ترکیبات شیمیایی شامل حلال های مواد عالی خواهد بود که به راحتی میتواند با اعمال حرارت داخل دستگاه تاثیرات منفی بر روکش گذاشته و از کیفیت و وضوح روکش به طور قطع بکاهد. این محصول توسط نازل چسب پاش با قطر 1.5 تا 2 میلی متر به راحتی و به شکل کاملا یکدست بر روی قطعه کار پاشیده می شود و در ماشین در معرض دمای حداقل 60 درجه در 20 تا 40 ثانیه تحت فشار وکیوم قرار گیرد بهترین حالت کار با این محصول خواهد بود. رنگ این محصول سفید، فلورسانس می باشد و دارای ویسکوزیته متوسط خواهد بود.

 

لیست قیمت چسب به تومان

چسب وکیوم رئال 25 کیلویی = 85000 تومان
چسب وکیوم نوین 10 کیلویی = 65000 تومان
چسب وکیوم فونیکس 10 کیلویی = 92000 تومان
چسب وکیوم پارامونت 10 کیلویی = 40 هزار تومان
چسب وکیوم جووات 25 کیلویی = 110000 تومان
چسب وکیوم جووات 10 کیلویی = 111000 تومان
چسب گرانول جووات خالص 25 کیلویی = 77500 تومان
چسب قالبی جووات = 925000 تومان

 

تلفن تماس خرید

جهت استعلام قیمت و دریافت راهنمایی: با همکارمان ( آقای حیدری ) شماره های 09162523646 09369214734  تماس بگیرید.

تلگرام بخش فروش:  09369214734

جهت مشاهده لیست محصولات چسب های ساختمانی اینجا را کلیک کنید.

 

سابقه چسبهای ممبران وکیوم

از حدود 10 سال پیش که استفاده از MDFبعنوان اوراق فشرده چوبی با قابلیت ابزار خوری با استفاده از CNCو ایجاد طرح روی آن و روکش کردن صفحات خام ام دی اف با روکش PVCبا قابلیت طرح و رنگ متنوع آن و ورود پرسهای ممبران وکیوم به این صنعت انقلاب عظیمی در خصوص تنوع طرح و رنگ ایجاد شد. در گذشته چسبهای که در این صنعت استفاده می شد چسبهایپلی اورتان بود که بصورت دو جزئی بوده است که به این جهت برای فعال نمودن چسب احتیاج به 90-140 درجه سانتیگراد دما و 4 بار فشار اتمسفر و 10 الی 15 دقیقه زمان جهت وکیوم کردن احتیاج داشت.بدین جهت نسل اول پرسهای ممبران وکیوم بسیار گران قیمت و سنگین بودنند از جمل می توان پرسهای ساخت Wemhonerآلمان  Itallpressنمود که این پرسها با اعمال فشار 4 بار از بالا دراثر ایجاد سیکل هوای فشارده در پرس که برای خنثی کردن این فشار احتیاج به جکهای قوی و ساختار بدنه بسیار قوی را داشت و ایجاد خلاء 1 بار از زیربا استفاده از پمپ وکیوم باعث فعال شدن چسب شده و در نتیجه چسباندن روکش PVCروی MDFمیگردید.

ولی از 5 سال گذشته با معرفی نسل جدید چسبهای تک جزئی PURپلی اورتان ری اکتیو که دارای جزء دوم (ایزوسیانات) هاردنر به مقدار 5 %  که داخل چسب بصورت محلول همگن  درآمده انقلاب دیگر در پرسهای ممبران&وکیوم صورت گرفت و نسل جدید پرسهای وکیوم به بازار عرضه شد.

چسبهای جدید دیگر نیاز به انجام پرسه طولانی مخلوط کردن هاردنر و با چسب بوسیله همزن خاص و با دور موتور تنظیم شده برای هر چه بهتر حل شدن هاردنر درون چسب نداشت و خود چسب دارای ایزوسیانات بصورت کپسوله بوده و در اثر دما و فشار 0.7 بار ترکیده و پیوندهای عرضی خود را با مولکولهای چسب و pvcبرقرار می کند.بعلت دمای پایین فعال شدن چسبهای وکیوم جدید و رقابت شرکتهای چسب ساز جهت کمتر کردن دمای فعال شدن چسب(Activation zoon) کار پرس سازها راحتر شد.چسبهای ارائه شده در برنا چوب دارای دمای فعال شدن 55 درجه سانتیگراد می باشد که باعث پرت کمتر انرژی در دستگاههای وکیوم شده و کیفیت چسبندگی را بالا می برند. در پرسهای وکیوم عامل فشار هوای فشرده از بالا حذف گردیده و فقط با ایجاد خلاء از پایین و ایجاد منطقه دمایی عملیات پرس انجام می شود.


علت جدا شدن PVC از روی لبه قطعه کاربعد از عملیات پرس چه می تواند باشد؟

1- در پرسهای نسل جدید بوسیله المنت دمای بالای PVCرا گرم می کنند و اگر دمای بالای دستگاه که معمولاً دمای روی سطح PVCتوسط سنسورهای حرارتی دستگاه اندازه گیری می شود و روی صفحه نمایشگر نشان می دهد معمولا با دمای لبه های کار اختلاف دمای فاحشی دارد بطوریکه اگر دمای روی سطح MDF90 درجه سانتیگراد باشد دمای روی لبه کار 40 درجه می باشد(بسته به دمای منطقه و نوع دستگاه وکیوم این اختلاف متفاوت است) به این جهت دمای لبه کار به دمای فعال شدن چسب یعنی 55 درجه سانتیگراد نرسیده و چسب فعال نشده و بعد از پرس قطعه کار را ول می کند. بدین جهت پیشنهاد می شود وجود یک ترمومتر لیزری در کارگاه تولید الزامی می باشد.

 

سوال: علت تبله کردن و پوست پرتقالی شدن سطح قطعه کار بعد از عملیات پرس وکیوم.

جواب: علت اصلی تبله وجود مولکولهای آب روی سطح MDFمی باشد بدین جهت بایستی قبل از اسپری کردن چسب حتما چندین مرتبه گالن آنرا تکان داد تا محلول همگن حاصل شود و مواد جامد ، آب و هاردنر موجود در چسب بصورت امولسیون در آید.

نازل پیستوله مورد استفاده بایستی 1.2 تا 1.8 میلیمتر باشد تا اسپری یکدست و یکنواختی صورت گیرد و از هدر رفت چسب جلوگیری کرد و لبه های کار و جاهای ابزار خورده را طی دو مرحله اسپری کرد تا جایکه چسب سفید شده و ضخامت چسب بیش حد نشود.

زمان انتظار جهت خشک شدن چسب در مناطق مختلف متفاوت می باشد ولی بایستی طوری باشد که با لمس کردن سطح MDFچسب خورده هیچگونه رطوبتی حس نشود.

 

سوال: برای بهتر شدن کیفیت چسبندگی چکاری باید انجام داد؟

جواب: بهتر است برای این مورد حتما سطوح MDFقبل از چسب زنی سمباده کاری نمود و بعد از آن با استفاده از باد غبار روی سطح و قسمتهای ابزار خورده را تمیز نمود.
در دستگاههای ممبران و کیوم عملیات per heatingروکش pvcبه صفحه گرم بالایی دستگاه در اثر وکیوم چسبیده و بصورت غیر مستقیم گرم و نرم می شود. این مورد در پرسهای نسل جدید وکیوم برای مناسب شدن قیمت حذف شده و حرارت بصورت مستقیم توسط المنتهای حرارتی به روی سطح PVCتابیده و آنرا گرم می کند که این مورد جزو معایب دستگاههای وکیوم می باشد زیرا که در اثر حرارت pvcنرم شده و روی سطوح ابزار خورده قرار می گیرد که این عامل باعث احتمال چروک شدن روی قطعات شده که بعضی از شرکتهای سازنده دستگاه وکیوم با معکوس کردن پمپ و دمیدن هوای فشرده به زیر روکش pvcاز افتادن روکش نرم شده در اثر حرارت و افتادن روی قطعات جلوگیری کرده و کیفیت کار را افزایش می دهد.

در دستگاههای وکیوم فشار هوای فشرده از بالا وجود نداشته و فقط وکیوم از زیر سینی صورت می گیرد.
بعد از عملیات پرس و فرم دهی pvcبایستی سطح روکش خنک شده تا در اثر حافظه pvcیا در اصطلاح memory effectروکش چون انبساط پیدا کرده و طبق این خاصیت می خواهد به حالت اولیه خود برگردد این کار باعث خنثی شدن این حرکت می شود این عمل در دستگاههای حرفه ای با استفاده از دمش هوای سرد بین روکش و محفظه بالایی انجام می شود و در دستگاههای کارگاههی یا در اصطلاح وکیوم معمولاً بایستی یک فن بالای سینی تخلیه نصب نمود و در تابستان بوسیله دستمال مرطوب و فن باعث تثبیت موقعیت روکش روی سطح کار شد. یکی از عواملی که در روکش کاری بسیار مهم می باش جنس روکش PVCمی باشد و حتما بایستی روکش پرایمردار تهیه نمود.

پرایمر ماده معمولاً سفید رنگی است که در پشت روکش PVCتوسط شرکت سازنده زده شده و بعنوان حلقه واسط بین چسب و PVCعمل کرده و به روکش حالت قطبی داده تا پیوند مناسب و بلند مدت بین چشب و روکش ایجاد شود. در دستگاههای ممبران وکیوم می توان روکش طبیعی را با استفاده از چسبهای PVAcبا استفاده از بالشتک سیلیکنی که ما معمولاً از شرکت Jowat  پیشنهاد می دهیم  چسباند.

 
شرایط چسب زنی

اسپری کردن لبه ها و سطح کار با دقت بطوریکه که درخشندگی حاصل از چسب زنی را داشته باشد(معمولاً لبه ها دو بار چسب زنی می شود).
اجازه دهید سطح چسب زنی شده کاملاً خشک شود. مناطق چسب زده را بوسیله لامپ UVبررسی نماید.

میزان مصرف چسب در چسبهای نسل گذشته  بمیزان 90 تا 130 گرم بر متر مربع و در چسبهای تک جزئی برنا چوب این رقم به مقدار 60 تا 80 گرم در متر مربع کاهش پیدا کرده است.


 
شرایط تخلیه بعد از پرس:

پانلها را بصورت مجزا قرار دهید تا خنک شود.
اضافه روکش گوشه های کار را با دقت تمییز کنید.
تخته ها را از بخش داخلی برش دهید
چسب اسپری شده به بخش تحتانی پانل را بوسیله دستمال مرطوب تمییز کنید.

 

سیکل پرس:

چسبها برای فعال شدن نیازمند حرارت می باشند.

PVC >60oC روکش  
روکش پلی الوفین PP>90oC 
 زمان پرس بین 60 تا 90 ثانیه
زمان سیکل پرس بین 150 تا 190 ثانیه

 

 

تلفن تماس جهت خرید عمده

جهت استعلام قیمت و دریافت راهنمایی: با همکارمان ( آقای حیدری ) شماره های 09162523646 09369214734  تماس بگیرید.

تلگرام بخش فروش:  09369214734

جهت مشاهده لیست محصولات چسب های ساختمانی اینجا را کلیک کنید.

قیمت | پخش عمده چسب وکیوم ممبران | چسب پرس ممبران و روکش PVC

محصولات مرتبط


نظرات کاربران

تاکنون هیچ دیدگاهی ثبت نشده است.

بالا